Wednesday 10 October 2012

~tiketkeneraka~

Bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...

taraa! ni 1st book yang saya nak share...baca tajuk macam seram je..
TIKET KE NERAKA... 



bila dengar perkataan neraka, sape yang tak ada getar di hatinya..bleh la refresh iman..

okes! buku ni bukanlah kitab agama yang boleh golongan ortodoks gunakan buat menjayakan misi Islamisasi mereka, apatah lagi naskhah tajaan yayasan besar barat untuk program Kristianisasi mereka.

ia merupakan kompilasi cerpen cerita cinta-derita, dosa-pahala, suci-noda, mulia-hina, syurga-neraka, tuhan-syaitan...to tell honestly, buku ini menyentap jiwa saya..coz terdapat statement yang 'disssh'!..tepat hinggap atas kepala saya..

here some text..

"..benar aku mencintaimu gadis Yahudi, tapi ketahuilah cintaku pada agama dan Tuhanku melebihi cintaku padamu, tidak sanggup aku membiarkan Dia berpaling dari melihat diriku apabila aku memilih untuk memilikimu.."

"..maka betullah kerisauan Muhammad, akan ada di akhir zaman nanti golongan yang alim perwatakannya, warak peribadinya, tulus percakapannya, tetapi kosong di hati kelam di jiwa penuh dengan dosa, di sebalik setiap kebaikan terselindung segala keburukan.."

"..kau ingat Tuhan bila kau nakkan sesuatu, kau sebut nama Dia bila kau dah tak ada siapa-siapa nak minta pertolongan.....bla3.....pasti ada sesuatu bila doa kita tak dimakbulkan. try check balik, dekat mana kurangnya diri kau tu. sesungguhnya tidak sempurna iman seorang Muslim apabila dia tidak redha terhadap ketentuanNya, sama ada baik mahupun buruk..."

"..jangan mengharap bahagia kalau diri sentiasa lupa Dia, jangan mengharap syurga kalau sentiasa membeli tiket ke neraka..."


cukuplah kot...nanti korang baca la buku ni..terbitan Buku Hitam Press..
actually, ni bukan buku saya, saya pinjam roomate saya punya, xaty..asalnya saya tak berminat pun nak baca buku ni..tapi dia cakap best la..ni buku cerita,lawak pun ada..maka saya pun baca..time tu awal sem lagi, tak banyak kerja sangat...bleh la lepak santai..dah masuk tengah sem, agak buzy..3 buah buku dan 1 majalah, genQ...tak sempat lagi nak mengadap mereka..buku-buku akademik harus diutamakan..

sekian...wassalam..^^

No comments:

Post a Comment

^^ peace! no pressure ^^

stalker ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...