Saturday 15 December 2012

**pentas bidadari**

bismillahirramanirrahim..
assalamualaikum..


last few days saya telah join satu event..forum la lebih kurang..
ahli panelnya ialah ustazah pilihan fira dan kak catriona ross..sepatutnya kak fatimah syarha pun ada juga, tapi beliau tak dapat hadir..beliau telah text pengarah projek sendiri...
err..pengarah tu membaca baca sms kak fatimah syarha..isi kandungannya lebih kurang memohon maaf sebab tak dapat datang..beliau mendoakan semua hadirin menjadi bidadari syurga..dan berharap hadirin turut mendoakan dirinya mampu menjadi bidadari syurga..*touched


dalam hatiku berkata..insyaAllah, akak akan jadi penghulu bidadari dr farhan hadi..^^

Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya : "Setiap lelaki yang masuk Syurga akan diberi 72 bidadari............"
maaf tak bagi full hadis, takut salah..tak sempat nak cari sumber yang sahih...

intro yang lawak dari ustazah fira..bila ditanya tentang bidadari..what is bidadari? ustazah fira jawab..bidadari? saya bayangkan seorang perempuan yang sangat cantik ada sayap kat belakang...:)




nak tau macam rupa bidadari? err...korang tanya ustazah/ustaz korang boleh? saya dah ingat-ingat lupa apa yg ustazah fira cakap...hehe..nak senang google..tapi make sure page yang korang buka tu adalah dari sumber yang boleh dipercayai..takut nanti ada yang terpesong plak..

lepas tu kalau dah tahu macam mana rupa bidadari tu..jangan plak fikir yang bukan-bukan..alamak! rupa aku tak macam bidadari..macam mana ni? nanti macam mana nak jadi bidadari suami aku..aiyak!!...kena buat pembedahan plastik ni..haram!

teman-teman, rakan-rakan..untuk menjadi ahli syurga rupa bukan ukuran..yang penting amalan kita..:) saya pasti anda semua faham..kan?

actually, saya tak ingat semua yang disampaikan pada malam tu..saya kongsi mana yang saya ingat..takut berlaku tokok tambah plak nanti..malam tu terlupa bawa buku nota..so, semuanya save dalam otak je..bila dah save dalam otak, kalau tak di refreshkan balik dalam masa 24 jam, banyak la yang hilang..
kak catriona banyak menceritakan kisah penghijrahan beliau..
kata beliau, kata naqib(ustaz usrah) beliau..nak masuk syurga tak susah..tapi banyak pantang larang..macam mana tu? she make it simple..buat apa yang Allah suruh, tinggal apa yang Allah larang..2 benda je..simple!?? kan? tak eh? :)

apakah perasaan anda bila suami kita dirampas perempuan lain? semua perasaan ada kan? hek! kecuali suka dan yang sewaktu dengannya..ada ke orang suka bila ada yang rampas hak kita? itu di dunia..di syurga nanti..suami kita tu akan didampingi oleh 72 bidadari...tak jeleskah kita? maka kita perlulah persiapkan diri untuk menjadi penghulu bidadari-bidadari itu...macam mana? macam yang kak catriona cerita.. ^^

err...ape lagi eh? tak ada idea dah..mungkin last story yang sweet sangat...ustazah fira cerita yang hubbynya save nama bidadariku dalam contact number..huuu...gamat satu dewan..sweetnya hubby dia..tapi pada pandangan ustazah fira,ia merupakan satu amanah..saya ceritakan kisah ini setakat ini..anda renung-renungkan..fikir-fikirkan..^^

tiba-tiba kak catriona menyampuk..(student mass comm, biasa la, pantang dapat mic, nak bercakap aja..)..itu kak catriona sendiri yang cakap..bukan saya reka..dia cakap dia jeles..hubby dia..sebelum kahwin save name sayang, honey..lepas kahwin ada anak 2..dia tukar mummy..gelak aje la..

last sekali, ainan tasnim pun sampai...dia lewat sebab dia ada exam malam tu..nasib baik sempat sampai..uum-unimap dekat aje..maka dapatlah saya dengar lagu Aku Suka Dia secara live...

maafla kepada yang mengharap cerita ini menarik..ini aje yang mampu..:)


saya tinggalkan anda dengan link video ni..sila la tengok ye..then baca komennya skali kat youtube tu..saya tahu lagu time baca versus..hlovate punya kerja..





^^


4 comments:

  1. dear sihah, u r lucky! cerita la lg.. org yg x pegi ni mengharapkan cerita yg panjang berkajang utk forum tersebut :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai cik huda syg..i'm not good in words n memory..nk ulg balik ape yg org lain ckp mmg mslah bg sihah..nk2 lg mlm tu lupa bw buku nota..kalau ayat yg hasil luahan hati mmg berbunga2..
      ~admin~

      Delete
  2. sudah baca. nice one. (Y) .che'siti. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx sudi menjengah..^^
      ~admin~

      Delete

^^ peace! no pressure ^^

stalker ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...